Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


suomenkielinen Visual Kei/Oshare Kei foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Fanfiction

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Larjus
Hime ichigo
Hime ichigo
Larjus


Viestien lukumäärä : 85
Ikä : 29
Paikkakunta : Jiirulaakso
Registration date : 02.01.2009

Fanfiction Empty
ViestiAihe: Fanfiction   Fanfiction I_icon_minitimeTo Elo 27, 2009 4:42 pm

No, joka ikinen ihminen varmaan tietää mitä on Fanfiction. En nyt ala sitä sen kummemmin selittelemään. Veikkaisin että aikas moni on lukenut/kirjoittanut fanfictionia. Siksi sille olisi mielestäni hyvä tehdä keskustelualue, ei siis sellainen minne tullaan tunkemaan jotain omia stooreja. Kertokaa mielipiteitänne fanfictionista ja voitte vaikka kertoa jos on jokin tarina suunnitteilla. Ja tämän voisi nyt rajoittaa japaniaiheiseen, mutta jos haluaa, voi tulla kertomaan siitä POTC-ficistä mitä kirjoittaa :''D

Näillä kysymyksillä pääsee alkuun:

1. Miten löysit fanfictionin?
2. Millaista fanfictionia olet lukenut?
3. Millaista taas kirjoittanut? Millainen kirjoittaja olet?
4. Pidätkö enemmän bändi- vai sarjakuva/tv-ohjelma/leffa/kirja -fanfictionista?
5. Parhaimmat fandomit?
6. Parhaimmat genret?
7. Mikä fanfictionissa kiehtoo ja mikä ärsyttää?
8. Ikuisia suosikkipareja?

Voitte myös kertoa kaikkea muuta fanfictioniin liittyvää, joka putkahtaa mieleen 8D

---

Itse voisin kertoa jotain omasta fanfictionelämästäni.

1. No, Fanfictionia aloin varsinaisesti harrastaa vuonna 2007. Löysin joltain sivuilta joitakin bändeistä kirjoitettuja oneshotteja, jotka luin. Mielestäni tämä oli erittäin mielenkiintoista ja aloin lukemaan hieman enemmän näitä oneshotteja. Myöhemmin innostuin itse kirjoittamaan, koska rakastan tarinoiden kirjoittamista.

2. Oon lukenu oikeastaan kaikenlaista fanfictionia. Humoria, Yaoia, slashia, femslashia, PWP'tä, insestiä, twincestiä, generalia, rapea, violencea, darkficejä, angstia, fluffya, shounen-aita, songficcejä, limeä, lemonia, romancea, oneshotteja, deathia... lista vaan jatkuu. Oon tosi kaikkiruokainen ficien suhteen, mutta jos on pakko sanoa mistä en tykkää niin se on tuo insest ja twincest. ne vain inhottavat. Voin lukea katse värähtämättä PWP'tä, mutta jos se on samalla insestiä niin en lue. Ällöttää lukea jotain stooreja missä veljekset seurustelee ja nussii keskenään. Kuitenkin olen lukenut jotain sellaisia loppuun asti, koska niissä oli pääosassa jotain muuta. Kuten huumoria.

3. Sen sijaan noin erilaista en ole kirjoittanut XD usein kirjoitan ihan randomeja ficejä joissa on sekoitusta humorista, fluffysta ja shounen-aista. Kirjoitan myös yaoia ja angstia jonkin verran. Aina en laita edes mitään paritusta ficeihin, eivät ne ole välttämättömyys. Ja olen myös melkoisen hidas fanfictionin kirjoittaja, esim. nettiin laittaessa ficiä kirjoitan ensin valmiiksi muutaman osan, ettei tulisi sellaisia kolmen kuukauden taukoja. Valitettavasti niin on käynyt aina, paitsi yhden ficin kohdalla, johon sain aina uuden osan viikon sisällä edellisen julkaisemisesta, vikaa osaa lukuunottamatta. Siihen meni pari viikkoa, joka on nykyään mulle tosi vähän.

4. Itse en ole lukenut paljoakaan kirjoista/leffoista/sarjakuvista/tv-ohjelmista tehtyä fanfictionia. Lähinnä olen ottanut bändit (nykyään vain j-rock bändit) omiin lukemistoihini. En tiedä mistä tämä johtuu, olisko syy siinä että aidoista ihmisistä ja hahmoista kirjoittaminen on mielekkäämpää ja se alkoi vain heti tuntua omalta jutulta. Se vain viehättää minua enemmän, ja kiinnostaa. En yksinkertaisesti jaksa lukea ficiä jos tiedän ettei hahmoja ole oikeasti.

5. Bändifandomit 8D jrockista. Ei enää jaksa innostaa länsimaalaisista bändeistä tehdyt raapustelut, olen erkaantunut niistä täysin. Ja näistä bändiestä favoritit on Mix Speaker's,Inc. ja sellaisia joista en ole lukenut mitään kummempaa mutta kirjoittanut: Psycho le Cému, Lolita23q...
Muita noita hyviä fandomeita ovat alice nine., Ayabie ja An Cafe, vaikka siitä nykyisin onkin aika paljon kirjoituksia... oikeastaan fandom ku fandom menee, mutta välillä alkaa tympiä GazettE etenkin.

6. Humor, fluffy ja Yaoi/Shounen-ai.

7. Tähän en osaa sanoa paljoa mitään XD No, se kiehtoo kun saa "leikkiä" idolinsa elämällä ja keksiä mitä hän tekee. Vähän sama riemu kuin Sims-pelejä pelatessa. Ja fanfiction kehittää luovuutta ja auttaa oikeasti kouluaineissa, kun osaa käsitellä omaa äidinkieltään paremmin, esseitä on helpompi rustailla.
Sen sijaan ns. perusparit ottaa joskus päähän. Etenkin Reituki ja InteTake. Ja miksuissa MIKIYUKI on että ei... ja lisäksi ärsyttäviä pikku yksityiskohtia on, esim. jiiruista tehdään turhan usein hieman turhamaisia ja heidät pannaan aina meikkaamaan. Tuskin he sitä aina tekevät. Ja miehinen olemus unohdetaan, on ne jiirut kuitenkin miehiä vaikka meikaavatkin ja käyttävät hiuslakkaa ja ajavat parran XD

8. Lempiparituksia ei silleen varsinaisesti oo. Tykkään keksiä kirjoittaessa aina jotain rajoja rikkovaa, mutta olen huomannut esim. miksuissa MIKI/seekin, YUKI/AYAn ja keiji/S'n todella toimiviksi, vaikka jotkut frendit vähän muuta väittää XD

---

Enköhän oo selittäny tarpeeks, teidän vuoronne.


// Ja POTC on Pirates of the Caribbean


Viimeinen muokkaaja, Larjus pvm La Elo 29, 2009 4:53 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sasoriza
Hime ichigo
Hime ichigo
Sasoriza


Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 27
Paikkakunta : Kangasala
Registration date : 16.03.2009

Fanfiction Empty
ViestiAihe: Vs: Fanfiction   Fanfiction I_icon_minitimePe Elo 28, 2009 7:11 pm

Mikä on POTC?
Hieno topikki indeed *jenkkihymy & peukunnosto*

Minä sukelsin fanfictionin iloiseen maailmaan... Hmm, en muista milloin. Noh, on siitä alle vuosi. Eka fanficci, minkä luin, oli muistaakseni jonkin sortin G pienellä pusuttelulla ja halimisella. No, ainakaan en pelästynyt heti kuoliaaksi X) Eksyin lukemaan fanfictionia todennäköisesti sen takia, että isosiskokin.

Oon lukenut oikeastaan aika paljon erilaisia ficcejä. Mäkin oon aika kaikkiruokainen. Taino mpergiin en ole uskaltanut vielä sekaantua, enkä varmaan koskaan uskallakaan. En pystyis ikimaailmassa lukemaan niin luonnottomasta asiasta.
Incestit ja Twincestit inhottaa mua kans. Ei sisarukset vittu paneskele toisiaan, ja jos paneskelevat, niin sitten on mun mielestä jo päässä jotakin vikana. Ihmisellähän on mun käsittääkseni ihan vaisto, että niiden, keiden kanssa on kasvanut, ei hässitä. Piste.

Ja sitten takaisin asiaan.
Mä en kirjoita kauheesti. Ja vielä vähemmän julkaisen tuotoksiani.
Mutta mä tykkään kirjoittaa lyhyitä tekstejä. Vältän liittoittelua ja asioiden kaunistelua kuin ruttoa. Kliseitä yritän myös välttää, vaikka pakostihan niitäkin tekstiin hiipii.
Se, että kirjoitan vähän, johtuu siitä että olen suoraan sanoen surkea keksimään juonia. Ehkä sen takia, että mulle on kauheen tärkeää, ettei oo mitään samantapaisia ficcejä. Olis hirveää, jos joku kommentois "oon lukenu aika samantapasen ficin" tai jotain sinne päin. Vois päästä itku. Vaikka ymmärrän kyllä, että täysin uniikin juonen luominen on yksinkertaisesti mahdotonta.

Mä luen ja kirjoitan oikeastaan vain ja ainoastaan bändeistä ja anime-/mangasarjoista. Ei mulla oo niin suurta kiinnostusta mihinkään elokuviin, kirjoihin yms.
Parhaimmat fandomit on... No ehdottomasti ainakin Death Noten. Bändificeissä mulle kelpaa oikeastaan mikä tahansa muu kuin An Cafen ja the GazettEn fandom. Ja koska oon aika varma, että joku tr00 fani rupee vikisemään mulle, sanon tän jo nyt, puhun fandomista, itse bändillä ei oo mitään tekemistä tän jutun kans. En tykkää kahvilan ja kasetin fandomeista ollenkaan, vaikka ne on molemmat ihan ok bändejä.

Parhaimmat genret... Pervo mieleni puskee päällimmäiseksi PWP:n. No sori et oon teinityttö jonka hormonit hyrrää. Mut en tykkää lukee het-PWP:itä. Joko kaks miestä tai kaks naista, kummin vain. Älkää kysykö miks, mä en vaan tykkää lukee "normaalista" hässimisestä 8D heteroficit sinänsä on ihan ok, jos niissä ei oo seksiä.
Okei, ei pelkkä PWP oo parasta. Tykkään AU:ista kamalasti, varsinkin bändificeissä, mutta tietenkin vain, jos idea on hyvä. On kiva kuvitella henkilöitä ihan eri elämäntilanteisiin - en itse edes kauheasti tykkää ficeistä, missä ollaan bändeissä.
Humorit ja Crack!ficit on myös rakkaus. Varsinkin jos huumori on tosi älytöntä.

Mikä kiehtoo ja mikä ärsyttää... No se saakelin reituki ärsyttää No, huolimattomat ja virheellistä tietoa sisältävät ärsyttää eniten. Musta on ok, että ficci sijoittuu Suomeen jos se on AU, koska ymmärrän että silloin on helpompi kirjoittaakin, jos ei ole mikään japsikulttuurin asiantuntija. Mutta eniten tykkään ehkä sellaisesta "neutraalista" ympäristöstä eli tapahtumapaikasta, josta ei sanota kauheasti mitään, ei määritellä kaupunkia ja you know.
Kiehtomiskysymys on jostain kumman syystä sitten vaikeampi XD. Joo, aika vaikee vastattava. Voin yhtyä Larjukseen tässä, se että saa tavallaan leikitellä hahmojen elämällä.

Ikuisia suosikkipareja. Hmm. No yks kaikkein ikuisin on LxRaito(Death Note). Se nyt on tommone helkkarin kulutettu mutta vitun ihana.
Sit bändeistä... En osaa sen tarkemmin sanoo. Melkein kaikki käy paitsi se vitun Reituki. Ja mangasta & animesta en lue heteroparituksilla.

Kiitos ja moi. Jos joku oikeesti oli niin kiinnostunut et luki tän loppuun, niin... wow.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://sassoriza.livejournal.com/
 
Fanfiction
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Yleinen :: Yleinen Keskustelu-
Siirry: